De vakman: principes en pragmatisme
Betabit Academie
Kwaliteit leveren, dat is de kern van vakmanschap. Dat klinkt eenvoudig, maar toch gaat het lang niet altijd goed. Het valt namelijk niet mee om oplossingen simpel te houden, effectief samen te werken, kwaliteit te garanderen, werk in kleine stappen te verdelen en een goede balans te vinden tussen techniek en de functionele behoefte van gebruikers. Zomaar een paar uitdagingen die we in onze teams aangaan. Vanuit onze eigen ervaringen geven we antwoord op de vraag: wat is vakmanschap?
Principes en pragmatisme
Principes: fundamentele waarden op basis waarvan je concrete keuzes maakt. Iedere vakman heeft principes nodig. Een paar voorbeelden: ‘if you can’t test it, don’t build it’, ‘Keep It Simple Stupid (KISS)’ en ‘Program to an Interface, not an Implementation’.
Je zult ontdekken welke principes wij belangrijk vinden en hoe we ze in de dagelijkse praktijk vormgeven. En we hebben het ook over pragmatisme: met voorbeelden laten we zien hoe je problemen op een pragmatische manier kunt aanpakken.
Vragen? Iris helpt je graag verder
Contact
De vakman: principes en pragmatisme
Betabit Academie